Menu

Corona update: LSF banefordeling og forholdsregler for marts måned

image
LSF Bestyrelse
26. februar 2021 kl. 14:50
Så blev der åbnet yderligere for udendørssporten, og vi kan nu planlægge ”rigtig” fodboldtræning. Fra på mandag den 1. marts må der være 25 personer forsamlet til udendørs idræt.

Kære trænere, holdledere og kontaktpersoner i LSF

Vedhæftninger:


Så blev der åbnet yderligere for udendørssporten, og vi kan nu planlægge ”rigtig” fodboldtræning.
Fra på mandag den 1. marts må der være 25 personer forsamlet til udendørs idræt.

Læs nedenstående grundig igennem, og orienter jeg i Corona protokollen. I er alle meget velkomne til at ringe og stille uddybende spørgsmål.

Vedhæftet finder I oversigt over træningstider for marts måned, gældende fra på mandag.
Ligeledes vedhæftet DBU’s opdaterede Corona protokol (Link: https://dbu.dk/klubservice/fodboldens-corona-regler/)

I forhold til yderligere retningslinjer, herunder afvikling af kampe, afventer vi nærmere information fra DBU.
Der kan arrangeres 3M, 5M og 8M kampe så længe at alle (spillere, trænere, udskiftere, dommere til sammen ikke overstiger 25).
Det er ikke tilladt at have tilskuere til kampe.
11M kampe afventer yderligere fra DBU.

Banefordeling:
Se vedhæftede exceloversigt for ny banefordeling.
Der er justeringer ift. Den oprindelig plan, da vi nu forsøger at tænke alle årgange ind i planlægningen - børn som voksne.
Vær opmærksom på, at weekenderne nu er afsat til afvikling af kampe med forventning om at dette genoptages hurtigt.
Der er dog fortsat mulighed for enkelte hold at træne om morgenen kl. 08.00-10.30.

Antal/Grupper på arealerne:
Banerne opdeles fortsat i 4 kvadranter samt vores 3M bane. Der må på hvert areal opholde sig i alt 25 personer (spillere+trænere) (dog kun grupper af 10 på 3M banen).
Selvom der kan være 4 grupper på en bane, er det yderst vigtigt at grupperne på intet tidspunkt blandes eller samles. Der skal til enhver tid altid være minimum 2m afstand mellem hver gruppe/areal, og der skal fortsat mærkes tydelig op med kegler. Trænerne må heller ikke skifte gruppe under træningen.
Det er tilladt at lave nye grupper fra uge til uge (med det er trænerens ansvar at holde justits med, hvem der er i hvilken gruppe af hensyn til evt. smitteopsporing)

Afmærkning/Arealer:
Selvom der nu åbnes op for 25 personer pr. gruppe, skal vi fortsat sikre afstand på vores arealer. Derfor gælder de samme forholdsregler som tidligere.
Arealerne opmærkes med toppe, og der skal sikres 2m afstand på alle sider af hvert træningsareal.
Det er trænernes ansvar at sikre at opmærkningen fastholdes.

Placering af mål:
Vi forsøger at fastholde fordelingen af mål. Målene skal som udgangspunkt blive i de aftalte områder, for ikke at få alt for meget færdsel på tværs.
I vedhæftede oversigt, kan I også finde et ark med oversigt over fordelingen af mål.

Rydning af banerne:
Det enkelte hold/årgang skal sikre at banerne er ryddet efter hvert træningspas.
Uagtet Corona, har LSF stadig ansvaret for at banerne efterlades i ryddelig stand.

  • Den enkelte træner skal sikre at alt udstyr fra gruppen samles/opryddes
  • Den enkelte træner skal sikre at mål skubbes ud til siden af træningsfeltet
  • Sidste hold på bane skal sikre at banen er helt ryddet for afmærkninger

Adgang til bygninger:
Der er ikke adgang for gennemgang i bygningen for hverken trænere eller spillere.
Der er fortsat ikke adgang til omklædningsrum.
Kun trænere har adgang til boldrummet.

Adgang til banerne:
Gamle kunst:
Adgang sker gennem gamle indgang. Arealet foran kan anvendes til venteposition for hold som skal ind efterfølgende.Nye kunst:

  • 3M: adgang via sluse indgang
  • Spillere: adgang via mandehuller ud mod græs areal
  • Trænere m. udstyr: adgang via sluse indgang

Det er vigtigt at dette overholdes, eller kan vi ikke have 3M banen med i afvikling af træning, ligesom det giver alt for stor risiko for at grupperne mødes på tværs.

Færdsel på banerne:
Med det store antal spillere på anlægget, bliver det ekstra vigtigt, at vi fastholder stor disciplin omkring færdslen på anlægget.

  • Grupperne skal mødes udenfor banerne og gå samlet ind på det træningsarealet.
  • Grupperne skal anvende den anviste adgang (se ovenfor)
  • Grupperne skal gå uden om andre træningsarealer og ikke krydse ind over baner
  • Grupperne må på intet tidspunkt samles, hverken før, under eller efter træning

Der er fortsat ingen adgang på anlægget for andre end spillere og trænere. Forældre henvises til at aflevere/hente på p-plads (gælder også de yngste årgange).

Tider:
Holdene råder over tiderne i skemaet. De er gældende frem til vi går på græs.

  • Man skal forlade sin bane 5 min før tiden slutter, hvis der kommer andre efterfølgende

 Udstyr:
Vær opmærksom på at udstyr ikke må anvendes til flere hold uden forudgående afspritning/afvasking. Hvis udstyret ikke anvendes i 48 timer mellem brug betragtes det som rengjort i Corona sammenhæng.

Kampe:
DBU har allerede meldt ud at nogle rækker startes op fra medio marts. Vi forventer nærmere information.
Benneth styrer booking af baner i weekenderne, og er behjælpelig med at finde tider.
Husk at tilskuere ikke er tilladt. Sørg derfor også for at minimere antal forældre som kører med ud til udekampe (tilskuere er heller ikke tilladt der)
(For senior turneringskampe, vil vi se på muligheden for at få åbnet omklædning)
Stævner (også 3M/5M stævner) må ikke overstige 25 personer samlet. Dvs. vi kan ikke afholde et stævne med f.eks. fire 5M hold mod hinanden. Kontakt Benneth/Klaus ift. Anbefaling ift. Hvad der kan lade sig gøre.

Smitte:
Med det øgede antal personer samles, øges risikoen for smitte naturligvis også. Samtidig er meldingerne at den nye Engelske variant B117 er langt mere smitsom, hvilket gør at vi skal være endnu hurtigere og skarpere på at reagere, i tilfælde af smitte. Vi beder derfor trænere om at orientere om vigtigheden om god hygiejne, afstand og testning.

Husk:

  • Sørg for hyppig test. Vi anbefaler på det kraftigste mindst 1 gang ugentligt, og gerne 2
  • Sørg for at blive hjemme ved de mindste symptomer
  • Man er nær kontakt, hvis man træner sammen. Dvs. at en gruppe inkl. Træner skal i karantæne/testes 2 gange, hvis en fra gruppen er smittet (derfor er det også en fordel at undgå for mange ændringer i grupper)
  • Sørg for at reagere hurtigt ved smitte, og sikre information. Ligeledes skal Helle/Benneth orienteres hvis der forekommer smitte på en årgang

Efterlevelse:
Fra klubben/bestyrelsen forbeholder vi os ret til at lukke ned for træning, hvis regler ikke efterleves. Dette kan ske for en årgang, eller for hele klubben, hvis det erfares, at træning ikke foregår forsvarligt.

Spørgsmål:
Spørgsmål vedrørende træning:    Klaus klaussr@me.com
Spørgsmål vedr. Corona:              Helle (Helle.Toxvaerd@dehlsen.dk) eller Benneth (bkhe@novonordisk.com)
Spørgsmål vedr. banefordeling:     Benneth (bkhe@novonordisk.com)
Ved henvendelse fra politi eller myndigheder, bedes I også underrette eller henvise til ovenstående.

På vegne af LSF bestyrelse
Helle, Klaus og Benneth

Luk