En ny hjemmeside kom i luften!

Valget af hjemmesidesystem har derfor været forholdsvis nemt, da DBU lancerede deres nye Klub-CMS i slutningen af sidste år og der her i den seneste udgave, her fra foråret 2015 var sket markante forbedringer der gjorde, at vi mente at nu var tiden moden til at udvikle på en ny hjemmeside.
Klubbens webmaster har derfor brugt en stor del af sommerferien på at udvikle den nye hjemmeside som er i et enkelt FULL RESPONSIVE design, hvilket betyder at den er meget anvendelig i hhv. smartphones og tablets også.
Nye holdsider
Hjemmesiden trækker i stor udstrækning på data fra hhv. DBU´s turneringsprogrammer, KlubOffice og Kampklar. Dette betyder at trænere og ledere primært skal lægge nyheder og billeder ind på deres holdsider, som man finder via menupkt. HOLDINFO på hjemmesiden, men man kan også opdatere holdets aktiviteter via Kampklar m.m.
Holdenes stamdata: Kampprogram, Puljestilling, trænerstab og spillerliste leveres helt automatisk fra klubbens administrationssystem. Der vil derfor være et forholdsvis beskedent arbejde for holdenes trænerstab, når hjemmesiden skal opdateres.
Kampklar
For de yngste årgange, hvor der ikke spilles turneringshold, vil Kampklar være stedet hvor aktiviteter skal oprettes. Kampklars aktiviteter bliver automatisk vist på holdets side på hjemmesiden, og så vil bedsteforældre og andre interesseret, kunne følge med i hvornår der spilles stævner etc. Det er ligeledes muligt at bruge kampklar som email system, så der er ikke længere brug for holdsport.
Kontaktoplysninger
De kontaktoplysninger om trænere / holdledere der kommer ind på klubbens hjemmeside, bliver hentet fra oplysningerne i Kluboffice/kampklar. Disse oplysninger kan man rette på sin profil på MITDBU, stamoplysninger og kontaktoplysninger.
Nyheder m.m.
I første omgang er det udelukkende klubbens webredaktion der opretter nyheder og opdateringer, hvorfor alle nyheder skal sendes til klubbens webmaster@lsf.dk. Fremsendte nyheder skal altid indeholde min. et billede!
Holdwebredaktører
For at få det til at fungere og for at vi altid har en spændende og indholdsrig hjemmeside - som er UP-TO-DATE, skal der være en webredaktør for hvert enkelt hold, der holder eget holds side opdateret med nyheder og billedmateriale og sparrer med klubbens webmaster.
Der vil blive oprettet et login til hvert hold, som holdet råder over. Vi forestiller os at det kunne være en holdleder, som bliver webredaktør, men det er helt op til holdet selv at bestemme - bare der er en ;-)
Vi vil snarest melde ud og indkalde til informationsmøde om den nye hjemmeside for trænere og holdledere og ikke mindst et minikursus i hvordan man er webredaktør for sit hold.