Sydbank i Ballerup – et loyalt medlem af LSF-familien!

For næsten 10 år siden lavede vi den første aftale med Sydbank i Ballerup. Heldigvis blev der i juni lavet en ny aftale og i den forbindelse blev jeg lidt nysgerrig på, hvad det er de vil og hvordan vi kan blive endnu stærkere sammen.
Så denne varme juni-dag besøgte jeg Sydbank da jeg havde en aftale med Filialchef Mai Hansen.
Mai – kan du ikke lige fortælle hvem du er?
”Jo da. Ser vi på det rent personlige er jeg lige flyttet til Skovlunde sammen med min familie. Jeg er 32 år og har et dejligt team omkring mig og flere kommer til i løbet af efteråret.
Jeg har nok altid været dedikeret til Sydbank. Jeg var først i Lyngby i ca. 5 år og var derefter ude at vende før jeg igen kom tilbage til Sydbank.
Jeg blev Filialchef i efteråret 2024 så nu er det bare om at komme frem over isen – en ny og spændende fremtid venter”.
OK – du siger du er ”ny” – hvad er egentlig dine tanker om fremtiden?
”Først og fremmest er jeg ”kvinden i huset”. (Et lille smil kommer frem).
Som du kan se har jeg heldigvis nogle dygtige medarbejdere lige nu - og vi skal være to mere i efteråret så må vi se. Min grundholdning er, at vi skal behandle alle med respekt.
Det er vigtigt for os i afdelingen og det er vigtigt i forhold til vores kunder. Ser vi på det rent internt måler vi vores kundetilfredshed fire gange om året og det tager vi meget alvorligt. Vi taler om resultaterne, hvor kan vi blive bedre, hvad skal vi gøre anderledes m.m.
Der er ikke så langt imellem den måde vi behandler hinanden på internt og den måde vi behandler kunderne på”.
Nu bringer du selv kunderne på banen – og vi er jo mange der er kunder hos Sydbank – så forsæt ud af det spor.
”Det er meget vigtigt med respekt. Det at vi tager vores kunder alvorligt betyder meget. Vi vil gerne skabe nogle gode relationer og så tale deres sprog. Mange pengeinstitutter nedlægger filialer og satser på onlinekontakt. Vi vil gerne være til stede og rent faktisk tale med vores kunder fysisk”.
Hvilken feedback har i så fået?
”Heldigvis sætter vores kunder pris på det. Det at vi er fysisk tilgængelige og nærværende får vi mange gange at vide er noget vi skal fortsætte med.
En ting kunderne virkelig sætter pris på er at vi ”checker ind”. Det vil sige, at når vi har afholdt et møde så følger vi op. Har kunderne nogle spørgsmål? Er de tilfredse? Er alt som det skal være? m.m.
Det giver forhåbentlig en følelse af, at vi er interesseret i dem, hvilket vi rent faktisk er”
Nu er der mange i LSF der er blevet kunder hos jer – hvad så med dem?
”Selvfølgelig er det vigtigt at pleje dem vi allerede har – bl.a. dem du nævner fra LSF. Vi forsøger at være i løbende kontakt med så mange som det er muligt og derfor betyder det meget, at vi igen har fået en aftale med LSF”.
Den må du lige uddybe…
I den aftale der er lavet, vil vi – i LSF – være synlige. Vi vil lave forskellige aktiviteter i LSF – bl.a. ungdomsstævner, være der en gang i mellem når Danmarksserieholdet spiller og meget andet. Det skal selvfølgelig doseres på den rigtige måde og det er noget vi aftaler henad vejen.
Der er jo også forskellige målgrupper. Der er den ældre årgang, børnefamilier, helt unge mennesker – vi forsøger at favne det hele”.
Til sidst: Hvad vil være en succes for dig og afdelingen i relation til LSF?
”Du nævner det selv i spørgsmålet! Det at have en god relation er vigtigt – at vi er der når der er et behov. Relationer skal plejes og det vil vi efter bedste evne forsøge at leve op til” slutter Mai.
Mødet er slut og jeg sidder med en følelse af, at jeg virkelig er velkommen. Ikke kun i form at mødet, men også den stemning der er i afdelingen. Jeg blev godt modtaget og de gav sig tid til en kort snak bagefter – jo – vi skal være glade for vores loyale samarbejdspartner – Sydbank.